Avi. Labs Ver.1.1

October 3, 2009

Virtual Machine (Sanal Makine)

Filed under: Çeşitli — avilabs @ 2:27 pm

Bu yazımda sanal makinelerden bahsetmeye çalışacağım ve sanal makineler üzerine derleme bir yazı oluşturacağım. Beni bu yazıyı yazmaya yönlendiren şey ise  heryerde karşımıza sık sık çıkan bu kavramının öneminin nereden geldiği ve nerelerde kullanıldığını anlama çabam. Yazının sonun bu merakımı gidermek ve aynı merakı paylaşan insanlara biraz olsun yardımcı olabilmek dileğiyle….

Sanal Makine nedir?

Sanal makine bir bilgisayar sistemine var olan işletim sistemin üzerine herhangi bir hardisk bölümlemesi yapmadan yeni bir işletim sistemi kurulabilmesine olanak veren bir yapı. Bahsetmiş olduğumuz bir sisteme iki farklı işletim sisteminin yüklenmesinden ziyade bir işletim sisteminin kaynaklarını kullanarak başka bir işletim sistemenin çalışmasına imkan vermek. Örneğin mevcut windows tabanlı sisteminin üzerine kurduğunuz bir sanallaştırma yazılımıyla linux tabanlı ya da istediğiniz herhangibir  x86 mimarili işletim sistemini çalıştırabilirsiniz. Aslında bu benim ve birçoğumuzun bildiği ve kullandığı senaryo benim merak ettiğim daha çok sanal makine bundan başka nerelerde kullanılır ve neden önemlidire cevap bulmak. Bu arada sanal makine kuruluşuna ve kullanımına şuradan bakabilirsiniz.

Şimdi maddeler halinde kullanım alanlarını inceleyelim;

  • Yeni işletim sistemleri denemek; sisteminize yeni bir sanal makine kuruyorsunuz ve eski işletim sisteminizi hiç riske atmadan istediğiniz işletim sisteminin kurulumunu test etme ve deneme imkanı
  • Yazılımı test etmek; yazılımınlarınızı farklı işletim sistemlerinde test edebilme, yazılımılarınız o sistemler üzerinde nasıl çalıştığını izleyebilme imkanı.
  • Ayarlamaları kolaylaştırmak; kompleks ayarları olan sistemler oluşturduğunuzu varsayalım ve bu ayarları yapmakta zorlanan müşterilerimiz olduğunu düşünelim.Bu durumda ayarları yapılmış kalıp işletim sistemi sanal makineye yükleniyor ve  işler kolaylaşıyor. Değişik işletim sistemlerini ve kullanımı ve kurulumu zor olan programları düşünürsek daha anlamlı hale gelecektir.
  • Geri yükleme;  mevcut sisteminizin başına bişey geldiğinde eğer elinizde aynı sistemin sanal yedeği mevcut iste , anında sanal makine yüklü başka bir sisteme yedeğinizi yükleyerek  bu sorununudan kurtulabilirsiniz.
  • Sistem değişikliği; yeni bir sisteme geçmek istediğinizi düşünelim örneğin xp’den vistaya sanal makineyle bu geçişi yumuşatabilir ve geçiş zorluklarından kurtulabilirsiniz.
  • Eski sistemlerin korunması; daha büyük ölçekli düşünecek olursak büyük yatırımlar yapılarak alınmış ancak üzerinde tek bir işletim sistemi barındırmasından dolayı bazı kısıtlamarı olan eski sistemler sanallaştırma yöntemiyle daha yetenekli hale gelmektedir.

Makalenin orjinali

Avilabs.
[avicennasoftwarelabs@gmail.com]

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

The WordPress Classic Theme. Create a free website or blog at WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

